Friday, May 8, 2009

妈咪妈咪

全家屋友回家乡了
只剩我和阿毛
就连大王都去了johor
好孤单~

显得我很不孝
大家都为妈妈回家了
我还在这
我真的好想回
想家~
回了阿毛要交给谁?
这也不是主要不回的理由啦~
可是也是其中会烦恼的事
刚才和大王分享我的成年往事
回想起很多开心的傻事
在小学发生的
中学经历的
甚至是幼儿园的
种种不同的回忆
不断在我脑海里浮现
小时候的我
性格像个小男孩
动作粗鲁
身手灵活
哈哈
四处乱跑
男孩子的玩意儿
我都不抗拒
惊讶吧?

聊着聊着
就想起妈妈
曾经我也是妈妈所保护的小孩
我也像一般小孩一样
要求妈妈在睡觉前讲故事给我听
到现在
那记忆还深深烙印在我心里
我依然
清晰记得
那感觉
只有三本童话故事
每一晚不同的故事
重复了很多次
已经知道结局是如何
也知道下一刻妈妈讲的表情是怎样

却百听不厌
真的很好听~
就好像催眠曲
好想念
好想念

可是
自从我选择不和爸妈住在一起
我的记忆就好像只停留在小学
因为
我选择不转校
不想搬到另一个新环境
所以
中一开始我就不再和爸妈住在一起
选择了朋友
放弃和爸妈相处的时间
造成今天的遗憾
我没有后悔当初的决定
我有个美好的中学回忆
我有一班很要好的老朋友
只是遗憾少了些和爸妈的回忆
也因为这样
和婆婆的关系
变得更密切
婆婆是我一生最害怕失去的亲人
不敢想象那一天的来临
我会心碎
我害怕失去
我羡慕他人可以很大声的对爸妈说我爱你
我就是很含蓄
总是说不出口

"咪~
对不起我没能回家看你
明天我会联络你
对你说声母亲节快乐
让你知道我有多想多爱你
..."

mami,popo
母亲节快乐!!~
我爱你们


16 comments:

Vincent said...

阿毛 =.=||

sounds like i call wen hao =.=||

nicole said...

hahaha...
moumou= wenhao...

john ken said...

haiz...
me also didt bac ma...
also didt celebrate with my mum...
n also didt wish o wat d...
but i also miss my parents too

nicole said...

sob sob sobbbbb....
we are bad children of them...

said...

hehe,路过
但,深受同感,我也超想回家的

nicole said...

siapa tu wo?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Anonymous said...

wenwen 阿卡 ni mama, happy mother's day~ haha
after see this blog feel u look like a small gal nia.. ur child time memory seem interesting o.. wakaka.. really look like in drama de.
but anyway u can soon bac hm after exam le, so dun so sad although now cant bac. ur mum or ur popo or ur daddy should understand de.. dun worry. but must go bac see them a! mou mou not as important as them.. wakaka... wish by a call also better than nothing de. 行孝行善要及时,感恩要行动!
u said love them at here i think they cant see it lak.. better msg them or CALL THEM let them know lo... nothing to paiseh de.. if realli cant say out then can send a card bac write something inside, or when u bac hmtown time buy a 康乃馨 to ur mum 补回~哈哈
then ur mum sure can feel it le de.. ^_^.. cheers~
wenwen, Good luck and all the best in ur FINAL EXAM YA! dun sleep in lib all the time when study lak.. tat day i saw u keep tidur saja! hai yo~
take care lo.. haha

nicole said...

yalor...
i keep sleeping in lib..sigh..
too comfortable d..
yesterday i also slept..
my childhood really interesting..
play play play..alot of guai guai de game..
and funny!!got chance can share with u..
i kno they cant see it..
i got contact her on tat day.

Anonymous said...

z.z.. got so comfort ma?? stil wear cap sleep lan yeng...haha.. okok.. sure got chance de.. nex time share with me lak.. after exam.. wakaka.. no gift for ur mum ar??

Anonymous said...

nimama, it's me again, u long time no bac dahlia house take care mou mou d ar?? i been there today, it seem smelly le o.. i think ur housemate all also busy with studying now and no time to clean mou d eh.. remember bac hm often clean it and giv food to him lea.. if no will die de ar.. haha.. then ho, if u also need study i recommend u giv mou to someone take care until u finish exam or just bring to ah mo house lo.. coz i think ur house de ppl same with u need study no so much time peduli him, then moumou seem very kelian no ppl wan play with it.. haha..

nicole said...

yalo..
so paiseh..
to9 going bac liao.haha
my housemate sure ngam liao.
lol..

Vincent said...

nvmind mou mou die i help you bury him =D

which spot nicer lea? jelutung ?

nicole said...

lol..ur house is the nicest...
heh heh heh!!!

Vincent said...

u bury i sked i will drag it out from his tomb eat hot dog as supper wor =D

nicole said...

nah..u dare..i gv u rm10000..

Vincent said...

u show me cash rm10000 i really dare =D